דרמה בליכוד: השר זאב אלקין התפטר מהממשלה ועוזב את הליכוד

איתי גדסי No Comments on דרמה בליכוד: השר זאב אלקין התפטר מהממשלה ועוזב את הליכוד

השר זאב אלקין הפתיע רבים בליכוד לאחר שהודיע על התפטרות מהממשלה ועזיבת הליכוד לטובת מפלגתו של סער. אלקין היה נחשב עד לשנה האחרונה לאחד ממקורביו של ראש הממשלה. בליכוד הגיבו בלעג לעזיבתו, "המפלגה של גדעון היא מחנה פליטים ועריקים שנכשלו בבחירות הדמוקרטיות בתוך הליכוד ושלא"

השר זאב אלקין
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לפני זמן קצר, שר המים וההשכלה הגבוהה זאב אלקין התפטר מהממשלה והודיע על עזיבת מפלגת הליכוד. השר אלקין עובר למפלגתו החדשה של גדעון סער, שכבר היום מונה את ח"כ שרן השכל, ח"כ מיכל שיר מזכירתו לשעבר של סער.

מדובר בהפתעה בשטח של הליכוד, אלקין שנחשב בשנים האחרונות לאחד ממקורביו של ראש הממשלה נתניהו והאיש שייצג אותו במו"מ מול המפלגות בהסכמים הקואליציוניים, ואף נלווה אליו יחד לפגישות הרבות של נתניהו עם פוטין ושימש כמתורגמן וציר חשוב בפגישות.

בליכוד הגיבו לפרישה המפתיעה של אלקין ואמרו, "שר המים אלקין דילג מקדימה לליכוד ומהליכוד לגדעון רק בגלל שלא הצליח להיכנס לעשירייה הראשונה בליכוד ולא קיבל את הג'וב שרצה".

עוד הוסיפו, "המפלגה של גדעון היא מחנה פליטים ועריקים שנכשלו בבחירות הדמוקרטיות בתוך הליכוד ושלא יכולים להיבחר בהן. למרות מכתב רצוף שקרים גם אלקין יודע שלגדעון אין ממשלה בלי לפיד והשמאל".

השר אופיר אקוניס כתב בתגובה: "האם אפשר להגיד על מי שעבר ל״ליכוד״ מ״קדימה״ שהוא עוזב את הבית?! עוד הוכחה שאין גבול לזגזוגים ואופורטיוניזם"

ההודעה של זאב אלקין למנכ"ל הליכוד:

זאב אלקין הצטרף לליכוד בסוף שנות התשעים ושימש כיועץ מנכ"ל הסכונות היהודית ליהודי רוסיה. אלקין התנגד לתוכנית ההתנתקות אך לאחר הקמת קדימה הצטרף למפלגה והוצב במקום ה-17. אלקין תמך בשאול מופז שהפסיד את ראשות המפלגה.

ב-2008 חזר אלקין לשורות הליכוד וזכה במקום ה-20 בכנסת ה-18 ואף מונה ליו"ר הסיעה ויו"ר הקואליציה תפקיד שמילא בהצלחה רבה וזכור כיו"ר קואליציה מוצלח שידע לפשר בין הצדדים בקואליציה.

בהמשך מונה אלקין כסגן שר החוץ, במקומו של שר החוץ שיצא לנבצרות אביגדור ליברמן בשל משפטו. עם חזרת ליברמן לתפקידו מונה אלקין ליו"ר ועדת חוץ וביטחון. בממשלה ה-34 מונה אלקין לשר העלייה והקליטה והשר לענייני ירושלים.

ב-2108 אלקין התמודד על תפקיד ר"ע ירושלים והפסיד למשה ליאון למרות התמיכה של ראש הממשלה.



0 תגובות